قوانین - شرایط بازگشت کالا
موبایل هاب همواره به دنبال اینست که بهترین خدمات ممکن را در اختیار مشتریانش قرار دهد، اما گاهی ممکن است (به دلایل مختلف) قصد بازگشت یا تعویض کالای خریداری شده خود را داشته باشید یا مواردی در سفارش شما نیاز به پیگیری و بررسی داشته باشد که قوانین زیر برای این منظور طراحی شده است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات موبایل هاب اقدام کند.
همچنین از آنجا که موبایل هاب یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
کلیه کاربرانی که قصد خرید از وبسایت موبایل هاب را دارند، میبایست موارد زیر را بهطور کامل مطالعه و سپس اقدام به ثبت سفارش نمایند.
کلیات
ورود کاربران به وبسایت موبایل هاب در هنگام استفاده از پروفایل شخصی به معنای پذیرفتن و آگاه بودن از شرایط و قوانین و نحوه استفاده از خدمات موبایل هاب میباشد. ثبت سفارش به معنای پذیرش کلیه قوانین و شرایط موبایل هاب از سوی کاربر است. در نظر داشته باشید شرایط و قوانین مندرج، جایگزین تمامی توافقهای قبلی محسوب میشود.
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای سایت موبایل هاب منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای موبایل هاب تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و کاربر توافق میکند که استفاده از وبسایت موبایل هاب به معنی پذیرفتن هر گونه تغییر است.
قوانین عمومی
- موبایل هاب تلاش میکند محصول یا محصولات مورد نظر را طی مدت ۲۴ ساعت تامین نماید. درصورت تامین نشدن محصول، کالای مورد نظر شما بهصورت سیستمی لغو خواهد شد
- شماره تماس و ایمیلی که مشتری در حساب کاربری خود ثبت میکند، تنها شماره تماس و ایمیل رسمی و مورد تایید مشتری محسوب میشود و تمام پاسخها و مکاتبات موبایل هاب از طریق آنها صورت میگیرد.
- امکان دارد موبایل هاب به منظور اطلاعرسانی خدمات، سرویسها، رویدادها و پروموشنها برای کاربران وبسایت خود پیامک یا ایمیل ارسال کند. چنانچه کاربران تمایلی به دریافت اینگونه پیامکها و ایمیلها نداشته باشند، میتوانند دریافت آنها را لغو کنند.
- موبایل هاب متعهد میشود در حد توان خود از حریم شخصی کاربران دفاع و برای هرچه امنتر شدن و مطمئنتر شدن استفاده کاربر از وبسایت، تکنولوژی مورد نیاز را توسعه و گسترش دهد. در نهایت کاربر با استفاده از وبسایت موبایل هاب، رضایت خود را از این سیاست اعلام میکند.
- تمامی مطالب در دسترس از جمله متن، گرافیک، تصاویر، آرم و کلیه موارد قابل دانلود و محتوای تولید شده توسط موبایل هاب جزئی از اموال موبایل هاب به حساب میآید و حق انتشار و استفاده از تمامی موارد در انحصار موبایل هاب است. طبیعیاست هرگونه استفاده بدون کسب مجوز، حق پیگرد قانونی را برای موبایل هاب محفوظ میدارد. همچنین اسامی خدمات ارائه شده و علائم تجاری ثبت شده توسط موبایل هاب نیز در انحصار موبایل هاب میباشد و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.
- کاربر مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود میباشد و مسئولیت تمامی فعالیتهای انجام شده تحت یک حساب کاربری به عهده خود آن کاربر است.
- تمامی سفارشات ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش خواند شود. روز کاری به معنی روز شنبه تا پنجشنبه هر هفته به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است. شما میتوانید در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانهروز سفارش خود را در وبسایت موبایل هاب ثبت نمایید. پردازش سفارشات در روزهای کاری و به نوبت زمان ثبت سفارشات انجام خواهد شد.
- کد سفارش تمامی سفارشات ثبت شده از طریق ارسال پیامک در صف پردازش قرار میگیرند. موبایل هاب همواره در ارسال و تحویل تمامی سفارشات دقت لازمه را لحاظ میکند اما با وجود این، درصورتی که حتی پس از ثبت سفارش مشتری، موجودی آن محصول به اتمام برسد، موبایل هاب میتواند سفارش ثبت شده را لغو یا وجه سفارش را استرداد نماید.
- چنانچه مشکلی مانند اتمام موجودی یا انصراف از خرید در پردازش نهایی سبد خرید ایجاد شود، در صورتی که سفارش از طریق سرویس اعتباری اسنپ پی پرداخت شده باشد، به محض لغو سفارش، اعتبار سرویس اعتباری اسنپ پی، بر میگردد و مبلغ پرداختی نقدی نیز ظرف مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری از طرف اسنپ پی به حساب مشتری واریز میگردد.
- موبایل هاب مجاز است بدون اطلاع قبلی، اقدام و فروش خود را متوقف نماید. تمامی سفارشات ثبت شده قبل از توقف فروش، پردازش و ارسال خواهند شد. قطع تمامی فروش یا تعدادی از محصولات به دلایلی از جمله اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی برای موبایل هاب محفوظ است.
- چنانچه خطایی در نمایش قیمت و ارزش ریالی کالای موجود در سایت موبایل هاب رخ دهد، حق کنسل کردن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای موبایل هاب محفوظ میباشد و پس از آن مبلغ دریافتی توسط موبایل هاب طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت داده خواهد شد. مشتری با ورود به وبسایت موبایل هاب میپذیرد از این امر آگاهی داشته و ادعایی در این خصوص نخواهد داشت.
- کاربر میبایست در زمان ثبت سفارش، فرم سفارش را با اطلاعات درست و معتبر تکمیل نماید. در صورت دادن اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش مشتری قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بدیهی است آدرس، شماره تماس و ایمیل ثبت شده توسط مشتری به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است. موبایل هاب میتواند در صورت کامل نبودن این اطلاعات یا اطمینان از صحت آنها، اطلاعات بیشتر و تکمیلی را از مشتری درخواست کند. مشتری میتواند نام، آدرس و شماره تماس فرد دیگری را جهت تحویل گرفتن سفارش خود وارد کند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، فرد تحویل گیرنده میبایست در زمان دریافت سفارش، کارت شناسایی معتبر و کد تحویل مرسوله را همراه داشته باشد.
- اطلاعات کاربری هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی میبایست با اطلاعات مدارک شناسایی خود مطابقت داشته باشد. درصورت مغایرت در این اطلاعات، فروشگاههای اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود. لذا خریداران محترم می بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق میباشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند. لازم به ذکر است که این امر به منظور جلوگیری از سواستفادههای احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارتهای سرقت شده و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
- امکان صدور مجدد فاکتور یا درخواست تغییر در مشخصات فاکتور از جمله تغییر نام شخص حقیقی صادر شده به نام شخص حقوقی وجود ندارد. مشتریان میبایست در زمان ثبت سفارش نسبت به این مساله دقت لازم را در نظر داشته باشند. همچنین آدرسی که خریدار در زمان ثبت سفارش بهعنوان آدرس تحویلگیرنده وارد میکند، در فاکتور درج خواهد شد. لذا پس از پردازش و تایید سفارش، تغییر آدرس درج شده روی فاکتور امکانپذیر نخواهد بود.
- موبایل هاب یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است و سفارش یک کالا در تعداد بالا، مغایر با هدف صرف خریدار است. چنانچه خریدار در زمان سفارش یک کالا، تعداد اقلام بالایی را ثبت نماید، میبایست موبایل هاب پیش از ارسال، سفارش را بررسی و درصورت تایید پردازش نماید. . در غیر اینصورت سفارش با هماهنگی مشتری لغو و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی مدت زمان ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
- امکان تحویل سفارش در مکانهای عمومی مانند رستوران، کافه، هتل و امثال آن وجود ندارد و میبایست آدرس درج شده، دقیق و قابل استناد باشد.
- چنانچه کاربر در زمان خرید از کد تخفیف یا ووچر استفاده کند، پس از نهایی شدن سبد خرید، امکان تغییر در سبد خرید، تغییر مبلغ فاکتور بهدلیل انصراف از خرید، تغییر تعداد کالا یا حذف کالا وجود ندارد. درصورت درخواست مشتری مبنی بر هر گونه تغییری، کد تخفیف یا ووچر باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
- کاربر میبایست بداند افزودن یک کالا به سبد خرید خود به معنی رزرو آن کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. تا پیش از ثبت نهایی خرید، هرگونه تغییر در قیمت و موجودی کالا اعمال خواهد شد. سفارش مشتری زمانی نهایی شده است که کد سفارش خود را دریافت نماید و بدیهی است موبایل هاب مسئولیتی نسبت به کالاهای رها شده در سبد خرید ندارد.
- در زمان تحویل، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده خواهد شد و امکان ورود سفیران شرکت توزیع به داخل مجتمع یا ساختمان وجود ندارد.
- موبایل هاب همواره تمام تلاش خود را میکند تا تمامی سفارشات، در سلامت کامل و بدون آسیبدیدگی به دست خریداران در سراسر کشور برسد. با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد تمامی سفارشات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر و اعلام بارنامه مرسوله به معنی آن است که بروز هرگونه حادثه در زمان حمل و تحویل سفارش به مشتری بر عهده شرکت حمل و نقل (پست یا شرکت توزیع) است و با توجه به اینکه کلیه مرسولات ارسال شده توسط موبایل هاب، بیمه می شوند، هر گونه خسارت در خصوص حمل و نقل مرسولات بر عهده شرکت حمل و نقل (پست یا شرکت توزیع) می باشد. در صورت بروز مشکل درخصوص مرسولات پستی لازم است که کاربر با در دست داشتن فاکتور پرینت شده از پنل کاربری خود در سایت و کارت شناسایی و کدرهگیری اعلام شده، به اداره پست منطقه خود مراجعه نموده و از این طریق پیگیر دریافت خسارت مربوط به مرسوله خود باشد و در صورت بروز مشکل در مورد مرسولات داخل تهران، کاربران می توانند با اعلام به واحد پشتیبانی موبایل هاب، درخواست پیگیری از شرکت توزیع را ثبت نمایند. لازم به ذکر است که مشتری میبایست یا از دریافت بسته مرسوله دچار مشکل شده (پارگی، شکستگی، ناقص و ...) خودداری نموده و اقدام به ثبت صورتجلسه با مامور پست/پیک نماید یا حداکثر ظرف مدت زمان ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل گرفتن سفارش، آسیبهای ناشی از حمل و نقل را به موبایل هاب اطلاع دهد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به بخش شرایط بازگشت کالا مراجعه کنید.
- در نهایت ذکر این نکته الزامی می باشد که مشخصات درج شده در صفحه معرفی محصولات، عموما برداشت از ترجمه های سایت های دیگر می باشد و علیرغم تلاش تیم فنی موبایل هاب برای درج اطلاعات و مشخصات کاملا صحیح و به روز محصولات، امکان این مسئله که برخی مشخصات کاملا صحیح نباشند هست، بنابراین از کاربران گرامی تقاضا می شود در خصوص اطلاع از مشخصات کامل محصولات در گوگل و سایر سایتها نیز جستجو نموده و سپس با جمع بندی مشخصات اقدام به خرید نمایند. موبایل هاب کلیه سفارشات را دقیقا طبق عنوان نام محصول انتخابی و رنگ درج شده در فاکتور ارسال میکند و در صورتی که مشخصه فنی خاصی در صفحه محصول اشتباه بوده باشد یا آپدیت نشده باشد، این مجموعه از خود سلب مسئولیت می کند.
قوانین بازگشت کالا یا انصراف از خرید
1. مطالعه شرایط عودت
2. اطلاع رسانی به تیم موبایل هاب
3. تایید عودت توسط تیم موبایل هاب
· قبل از ارسال سفارش و خروج کالا از انبار موبایل هاب: لغو سفارش و بازگشت اعتبار یا وجه سفارش
· پس از ارسال سفارش و خروج کالا از انبار موبایل هاب: ارسال محصول با هزینه کاربر به موبایل هاب، بررسی توسط موبایل هاب (مبنی بر در شرایط اولیه بودن کالا و باز نشدن پلمپ)، تعویض محصول در سفارش و ارسال محصول جدید یا لغو سفارش و بازگشت اعتبار یا وجه
چه زمانی امکان بازگشت کالا را دارید؟
یکی از مهمترین شرایط بازگشت کالا این است که قبل از هرگونه اقدامی، در ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا مشکل را به اطلاع تیم خدمات پس از فروش موبایل هاب (به یکی از روشهای ذکر شده در پایان این صفحه) برسانید. به یاد داشته باشید که کارتن و جعبه اصلی محصولات را تا پایان روز هفتم تحویل سفارش از مامور پست نگهداری کنید و از دور ریختن آن جدا خودداری نمایید.
چه زمانی امکان بازگشت کالا را دارید؟
یکی از مهمترین شرایط بازگشت کالا این است که قبل از هرگونه اقدامی، در ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا مشکل را به اطلاع تیم خدمات پس از فروش موبایل هاب (به یکی از روشهای ذکر شده در پایان این صفحه) برسانید. به یاد داشته باشید که کارتن و جعبه اصلی محصولات را تا پایان روز هفتم تحویل سفارش از مامور پست نگهداری کنید و از دور ریختن آن جدا خودداری نمایید.
انصراف از خرید
اگر قبل از ارسال کالای خریداری شده از خرید خود منصرف شدید، باید سریعا با تیم خدمات پس از فروش موبایل هاب تماس بگیرید تا از ارسال کالا جلوگیری شود. (قبل از ساعت ۱۲ ظهر روز ارسال کالا) اما اگر بعد از ارسال کالا اطلاعرسانی کنید، متحمل هزینههای پستی (ارسال+برگشت+بسته بندی) خواهید شد.
چنانچه پس از ارسال سفارش از خرید خود منصرف شدید، تا یک روز پس از دریافت کالا امکان انصراف از خرید وجود دارد. (مبنای زمان دریافت کالا نیز زمان اعلامی شرکت پست یا سایر سیستم های کالارسان خواهد بود (سایت پست یا چاپار و…)
*شرط اصلی انصراف از خرید اینست که کالا تماما در شرایط اولیه خود (پلمپ و سالم) باشد و هیچگونه استفادهای از آن نشده باشد. (این موضوع شامل کالاهای با گارانتی هم میشود)
دلایل انصراف از خرید:
- درخواست تغییر رنگ یا مدل
- مغایرت مشخصات فنی و ظاهری
- آسیبدیدگی محصول دریافتی
- مغایرت تصاویر
بررسی و بازگشت وجه کالای عودت شده
۱) در صورت مشاهدهی آسیب یا ایراد فیزیکی حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، میبایست مشکل را به اطلاع تیم خدمات پس از فروش موبایل هاب برسانید.
۲) در صورتی که محصول بدون گارانتی شرکتی باشد، قبل از اتمام گارانتی ۷ روز تعویض کالا، باید محصول را به شرکت پست تحویل داده باشید. (در صورتی که محصول شما دارای گارانتی شرکتی باشد، پیگیری کلیهی خدمات از عهدهی موبایل هاب خارج بوده و بر عهدهی شرکت گارانتیکننده میباشد.)
حتما در نظر داشته باشید که گارانتی 7 روزه برای کالاهای بدون گارانتی، برای مهلت عودت کالا به مجموعه موبایل هاب بوده و چک کردن همه موارد مهم (مغایرت، آسیب و…) صرفا 24 ساعت پس از دریافت کالا فرصت بررسی و اطلاع دارد. چنانچه مشتری پس از گذشت 7 روز از مورد یا مواردی هر چند مهم ابراز نارضایتی کند، به هیچ عنوان قابل رسیدگی و عودت نخواهد بود.
۳) کالای خریداری شده از بستهبندی و پلمپ اولیه خارج نشده باشد.
۴) کارتن و بستهبندی کالای خریداری شده کاملا سالم و بدون هیچگونه خط و خش، پارگی، نوشته، برچسب و… باشد.
۵) کالا یا محصول به خوبی بستهبندی شده باشد تا کالا یا بستهبندی حین ارسال مجدد از نظر فنی یا ظاهری هیچ آسیبی نبیند.
(از برچسب زدن و یا نوشتن توضیحات بر روی جعبه و کارتن اصلی کالا خودداری فرمایید.)
۶) کارشناسان موبایل هاب ایراد مطرح شده توسط مشتری را تائید کرده باشند.
۷) اگر از پست یا باربری برای بازگشت کالا استفاده میکنید، حتما باید کالا را بیمه کرده و این موضوع در قبض دریافتی شما مطرح گردد.
۸) کالاهای دارای گارانتی شرکتی، به هیچ عنوان، شامل گارانتی 7 روز بازگشت کالا نمیشوند.
۹) در مواردی همچون انصراف از خرید پس از ارسال شدن کالا یا تایید نشدن ایراد (مغایرت) توسط کارشناسان موبایل هاب هزینه پیک یا پست برای عودت کالا بر عهده شما میباشد و وجه شما بعد از دریافت کالا توسط فروشگاه عودت داده میشود.
۱۰) اگر ایراد فنی و مغایرت کالا با سایت یا فاکتور، به تایید کارشناسان موبایل هاب برسد، علاوه بر تعویض رایگان، هزینههای ارسال مجدد کالا نیز بر عهده موبایل هاب خواهد بود.
۱۱) در صورت وجود ایراد در محصول بعد از عودت کالا، سعی موبایل هاب مبنی بر تهیه همان محصول و ارسال به مشتری خواهد بود. ولی در صورت عدم موجودی محصول در انبار در مراحل تعویض و مرجوعی، موبایل هاب در قبال تهیه همان کالا هیچ گونه تعهدی نداشته و تنها متعهد به بازپرداخت وجه کالا به خریدار میشود.
۱۲) در صورت تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، موبایل هاب فقط تعهد بازپرداخت مطابق با وجه درج شده در فاکتور خرید را میپذیرد.
شرایط بازگرداندن کالا
همانطور که در قسمتهای قبل مطالعه کردید، برای بازگشت کالا قبل از هر اقدامی باید موضوع را به اطلاع تیم خدمات فروش موبایل هاب برسانید. برای اطلاعرسانی میتوانید به یکی از روشهای زیر اقدام کنید:
روشهای بازگشت کالا
روشهای ثبت درخواست بازگشت کالا
تماس در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه طی ساعات ۱۰ تا ۱6 و پنجشنبه ها طی ساعات ۱۰ تا ۱4
ثبت تیکت پشتیبانی از طریق حساب کاربری